۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 1007584

مجری طرح برنج گفت: مدیریت تلفیقی محصول برنج در سطح ۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان‌های شمالی انجام شده که نتیجه آن منجر به ارتقای کیفیت محصول در مزرعه می‌شود.

اجرایی شدن تولید برنج بدون استفاده از سم

به‌گزارش قدس آنلاین، سهراب سهرابی، مجری طرح برنج اظهار کرد: امسال معاونت امور زراعت پروژه مشترکی با همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج و سه سازمان گیلان، مازندران و گلستان تحت عنوان مدیریت تلفیقی محصول در مزرعه اجرا کرده است.

به گفته وی، مدیریت تلفیقی محصول برنج ICM، امسال در مجموع سطح ۵ هزار هکتار از استان های شمالی انجام شده که هزار هکتار مربوط به گیلان، هزار هکتار گلستان و ۳ هزار هکتار مازندران است که خوشبختانه با استقبال خوب کشاورزان روبرو شده است.

سهرابی ادامه داد: در روش تولید برنج با روش تلفیقی شامل مدیریت مزرعه، مدیریت استفاده از حشرات به روش های کنترل بیولوژیک بویژه در کرم ساقه خوار برنج  را دنبال می کنیم که در نهایت مجموعه این اقدامات موجب شده تا کیفیت بهتری در مزرعه داشته باشیم.

مجری طرح برنج با بیان اینکه پتانسیل خودکفایی و تامین برنج مورد نیاز در داخل وجود دارد، افزود: هدف گذاری این است که نیاز کشور را بدون افزایش سطح زیر کشت تامین کنیم، چراکه بدلیل محدودیت منابع آبی،افزایش سطح زیرکشت برنج در زراعت برنج خط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است.

وی گفت: در زراعت برنج به هیچ عنوان بدنبال افزایش سطح نیستیم و تنها از طریق بهره وری آب و تولید درصدد افزایش عملکرد در واحد سطح و تامین نیاز بازار هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.